خجسته:اظهارنظر درباره اصلاح قانون انتخابات پس از مطالعه دقیق آن انجام شود

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

خجسته:اظهارنظر درباره اصلاح قانون انتخابات پس از مطالعه دقیق آن انجام شود

 امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، اظهارنظرها درباره لحاظ تشکیل هیات ۱۱ نفره را در اصلاحیه قانون انتخابات کاری فارغ از اجرا یا نظارت خواند و گفت: تشکیل این کمیته ۱۱ نفره به هیچ عنوان نافی نقش نظارت شورای نگهبان و نقش اجرایی وزارت کشور نیست.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی که درباره اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری نظر می دهند اجازه دهند تا قانون به طور کامل بررسی شود و پس از بازنگری کامل نسبت به این موضوع اظهار نظر کنند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل هیات اجرایی مرکزی انتخابات به هیچ عنوان در بحث نظارت و اجرا دخالت نمی کند، افزود: قرار است بر اساس این اصلاحیه همانطور که هیات معتمد در سطح شهرستان ها در زمان انتخابات تشکیل می شود، هیاتی در سطح کشور هم برای انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شود که مسئولیت آن با شخص وزیر کشور است.

خجسته درباره ترکیب این هیات ۱۱ نفره، یادآور شد: مقرر شده است که سی نفر به عنوان معتمد معرفی شده و از بین آنها هفت نفر با رای گیری و نظارت دادستان کل کشور انتخاب شوند که با حضور شخص دادستان، وزیر کشور، وزیر اطلاعات و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هیات ۱۱ نفره را تشکیل دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه هیات ۱۱ نفره در انتخابات معتمدین مردم هستند، توضیح داد: از آنجایی که مسئولانی از هر سه قوه در این هیات حضور دارند اجازه داده نمی شود تا هیچ شائبه ای در انتخابات به وجود بیاید که این هیات پشتوانه محکمی برای دولت و زمینه ساز اعتماد در انتخابات است.

وی با بیان اینکه این طرح در مراحل تصویب نهایی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس است، گفت: انتظار داریم تا اظهارنظرها به صورت کارشناسانه انجام بگیرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه این هیات ۱۱ نفره نه هیات نظارت است و نه هیات اجرایی، افزود: هر قسمت از اصلاحیه قانون انتخابات در بازار نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان و کارشناسان به بحث گذاشته می شود و طرح در کمیسیون به تصویب می رسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,ساعت 19:41  توسط محمد گلزار